lördag 21 april 2012

Tävlingsdebuten avklarad!

Idag har vi avklarat våran tävlingsdebut. Och jag är jättenöjd!

Framridning
Här trodde jag det skulle vara mer eller mindre kaos med massa andra hästar, men hon var så himla fin! Som en dröm. Helt ärligt kan jag säga att hon har aldrig känts finare. Hon lyssnade på allt, jag kunde rida och hon var så avslappnad och fin.

LB:1
När vi bytte ridhus blev hon lite spänd, det var lite läskigt. Var collectingring så fick henne rätt avslappnad där. Sen inne på bannan var hon lite spänd, men är jättenöjd med ritten och hon skötte sig himla bra. Fick lite mer än 61% och hamnade 2 utanför placering, så det tycker jag är en mer en godkänd debut:)

LB:2
Lika fin på framridningen här, men inne på banan blev det läskigt. Ingen collectingring och det såg ju annorlunda ut mot första gången vi var inne, dessutom var det massa solkatter som var riktigt farliga!;)
Hon stod emot väldigt mycket och jag fick rida som satan för att hon skulle gå fram, men hon var ändå superduktig, och jag är jättenöjd med dagen. Fick runt 58%.


Tycker jag fick poäng som vi förtjänade, och båda protokollen hade dom prickat rätt på alla svagheter, och det som jag vet är bra fick vi bra poäng för. Sen var det lite oorganiserat och starttiderna hölls inte. Är inte helt okej att få starta 15-20 minuter efter sin starttid i båda klasserna..  men men. Har helt klart hittat en kanonhäst, och är så tacksam att jag får äran att rida henne :)

 //Stina

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar