torsdag 19 april 2012

Ridning - Mer än en sport!

Någonting jag stör mig på är när folk helt utan kunskap kläcker ur sig att "Ridning är ju ingen sport, det är ju hästen som gör allt" Ehh va? Alla som rider vet att det inte är så! Det är så jäkla mycket mer än en sport! Det är ett sammarbete mellan ett djur på ett halvt ton och en människa, det är häftigt, mycket häftigare än tio medelålders karlar som jagar en liten boll! Ni måste hålla med mig?
Den senaste tiden känns det som att det har blivit mer accepterat med hästsport och att den har växt något enormt! Det är så kul att det finns så många stora ridsportsbloggar som toppar blogglistorna, grymt! Tummen upp för alla som står bakom ridningen i framtiden och gör den till en av världens största sporter. /Johanna

6 kommentarer:

  1. Kunde inte sagt det bättre själv!! You go girl!

    SvaraRadera
  2. Ja, det är min häst på bilden på min blogg, vet inte hur man svarar på en kommentar så skriver här haha x) =D

    SvaraRadera
  3. Har gjort ett inlägg om ridning på min gamla blogg, kolla gärna in :D

    http://wastedyears.devote.se/blogs/14304221/ridning-mer-aen-livet.htm

    SvaraRadera