torsdag 19 april 2012

Heldag i stallet

Idag har jag varit i stallet i stort sett hela dagen. Åkte ut 9:30 och mockade åt Mira och en kompis häst för hon var tvungen att jobba. Sen longerade jag den hästen innan jag åkte och åt lunch med en kompis. Så tog jag med henne ut i stallet och jag red Mira och hon fick fota lite. Har massa fina bilder att bjuda på om någon vill se? Nu på eftermiddagen gick bilen till en ridsportbutik där jag handlade pälsglans inför helgen och så hittade jag en intressant sak som jag ska blogga om sen.

Mira var förövrigt superfin idag. Vi skrittade ju ut i skogen igår så var lite att rida igenom först, men sen blev hon superfin, så det känns himla bra inför helgen. Nu vet jag hur jag ska rida henne och det har hittills funkat bra varje gång, så det känns himla bra. Hon är nämligen en bestämd dam och har sina åsikter om saker och ting.. Ni vet den här "ramsan" man brukar säga - "En valack säger man åt, en hingst frågar man och till ett sto får man skriva en ansökan i 3 exemplar" Det stämmer så himla bra in på henne. Man får verkligen övertyga henne om att man ska jobba, och så får man försöka lura henne lite, och hela tiden göra saker så att hon tror att hon bestämmer ;-)

Ni kan få ett litet smakprov först från fotograferingen:

2 kommentarer: